Kundeservice

Er det noe du lurer på i forhold til butikker eller produkter kan du kontakte oss via e-post til: post@nordictoyteam.no.

Vi svarer deg innen 24t på hverdager.

Du finner åpningstider og kontaktinformasjon til butikkene på oversikten over butikker.

For mer info rundt fremgangsmåte, bestilling og frister eller personvern kan du lese videre under.

 

Fremgangsmåte

Med Klikk & Hent kan du enkelt reservere varene du ønsker i en av våre fysiske Ringo og Kozmos butikker. Klikk & Hent er tilgjengelig i utvalgte butikker såfremt varen er på lager i den aktuelle butikken.

Klikk deg inn på produktet og du vil se hvilke butikker som har varen på lager. Du kan også legge varen i handlekurven og deretter får du opp et søkefelt der du kan skrive inn ditt postnummer for å finne nærmeste butikk som har varen på lager.

Fyll inn navn, e-post adresse, telefonnummer og trykk på «Fullfør ordre». Husk å lese og bekrefte betingelsene først.
Varene er reservert til deg i 48 timer etter at bestillingen er lagt inn og du vil motta en hentemelding på e-post og/eller SMS så snart produktene er pakket og klare for henting.

Dersom butikken du ønsker å hente varen i er utsolgt for produktet, vil butikken ringe deg. Her kan dere evt. komme til enighet om en ny avtale.

Alle betalinger skal foregå i butikken når du henter varen.

 

Personvern

Behandling av personopplysninger

I forbindelse med den nye personvernloven oppdaterer vi hvordan vi lagrer dine data og holder det trygt. Det er frivillig for de som besøker nettsidene å oppgi personopplysninger i forbindelse med tjenester, for eksempel å motta nyhetsbrev. Behandlingsgrunnlaget er samtykke fra den enkelte, med mindre annet er spesifisert.

Godt Sagt er databehandler, og er vår leverandør for utvikling og vedlikehold av nettstedet/nettbutikken. Opplysninger som samles inn i forbindelse med drift av nettsted, lagres på egne servere som driftes av leverandøren. Det er kun Godt Sagt som har tilgang til opplysningene som samles inn. En egen databehandleravtale mellom og Godt Sagt regulerer hvilken informasjon leverandøren har tilgang til og hvordan den skal behandles.


Personvern og informasjonskapsler

Når du besøker vårt nettsted vil nettleseren din laste ned informasjonskapsler («cookies»). Dette er små tekstfiler som utveksles mellom nettleseren din og vårt nettsted og som brukes for å få nettstedet til å fungere best mulig.

Som nettbruker kan du velge å avvise lagring og bruk av informasjonskapsler («cookies»). Vi anbefaler Post- og teletilsynets nettsted nettvett.no for beskrivelse av hvordan du kan akseptere eller avvise informasjonskapsler («cookies»).


Informasjonskapsler/cookies på nettstedet

Det er Godt Sagt som leverer netthandelsplattform/skytjenesten for vårt nettsted og som står for teknisk utvikling, drift og vedlikehold.

Se her for oversikt over hvilke informasjonskapsler som blir benyttet, og for å sette dine samtykker til de forskjellige klassifiseringene av cookies.


Sikkerhetssertifikat (SSL)

Det er trygt å besøke dette nettstedet og nettstedet vårt har sikkerhetssertifikat som bekrefter nettstedets identifitet og sikrer at all kommunikasjon er kryptert. Vi benytter anerkjent sikkerhetssertifikat fra ledende aktør Commfides (også leverandør til Altinn.no).

Formålet med kryptering er å sikre en trygg datakommunikasjon mellom server (vårt nettsted) og klient (din nettleser). Dette inkluderer et digitalt sertifikat som skal bevise at nettstedet og dets avsender er ekte.


Personopplysninger

Personinformasjon som samles inn og behandles for registrerte brukere i denne nettbutikken er:

  • Kontaktinformasjon som navn, adresser, e-postadresse og telefonnummer
  • Passord lagres enveiskryptert
  • Kjøpstransaksjoner/ordre med leveringsinformasjon, valgt frakt- og betalingsmetode (ikke betalingsopplysninger som kredittkortinfo)
  • E-post kommunikasjon som ordrebekreftelser, tilbud og systemmeldinger
  • Annen informasjon som brukernavn, passord, språk, handlekurv, handlelister og favoritter
  • Godt Sagt som leverandør av skytjenesten samler inn og bruker trafikkinformasjon, eksempelvis nettlesertype og IP-adresse, og lagre dette i en begrenset periode. Disse logger/data blir ikke trukket ut og brukt i andre sammenhenger. Formålet for denne lagrering er:
    • Å oppdage og forhindre sikkerhetstrusler
    • Å levere stabile og raske skytjenester
    • Å kunne undersøke og spore eventuelle svindelforsøk eller ondsinnede handleringer mot skytjenesten.


Personopplysninger til ERP system

Vi overfører i dag følgende informasjon fra denne nettsiden til vårt forretningssystem (ERP):

  • Kontaktinformasjon som navn, adresser, e-postadresse og telefonnummer
  • Kjøpstransaksjoner/ordre med leveringsinformasjon

Dersom Godt Sagt på oppdrag fra Kunde overfører personopplysninger til systemer utenfor Godt Sagts miljø som er integrert med skytjenesten, eksempelvis kundens forretningssystem (ERP), har Godt Sagt intet ansvar for behandling av personopplysninger i eksternt system.


Innsyn til Personopplysninger

Registrerte brukere finner Personinformasjon vi har lagret i nettbutikken/nettsiden under Min side etter innlogging. Spørsmål ad personinformasjon kan rettes til: harald@nordictoyteam.no

 

Slik avviser eller sletter du dine cookies
Avvisning av cookies:
Du kan alltid avvise cookies på din PC ved å endre innstillingene i din Internett-browser. Hvor du finner disse innstillingene avhenger av hvilken browser du benytter. Du skal imidlertid være oppmerksom på at dersom du gjør dette, vil det være mange funksjoner og tjenester du ikke kan benytte fordi disse funksjoner og tjenester forutsetter at hjemmesiden kan huske de valg du foretar.

 

Sletting av Personopplysninger

Cookies som du tidligere har akseptert, kan senere enkelt slettes. Benytter du en PC med en nyere Internett-browser, kan du slette dine cookies ved å benytte snarveistastene: CTRL + SHIFT + Delete. Dersom disse ikke fungerer, og/eller benytter du en MAC, må du først avklare hvilken browser du benytter og deretter klikke på den relevante linken under:
Google Chrome
Safari
Firefox

Husk: Benytter du flere Internett-browsere, må du slette cookies i hver enkelt.

 

Betingelser

Varene er reservert til deg i 48 timer etter at bestillingen er lagt inn og du vil motta en bekreftelse på e-post og SMS så snart produktene er pakket og klare for henting. Bekreftelsen fungerer også som bevis på at varene er reservert og satt til side for deg. Varene må avhentes til avtalt tidspunkt.

Vi gjør vårt absolutt ytterste for å sende ut en hentemelding slik at du kan hente varene dine til ønsket tidspunkt, men gjør deg oppmerksom på at dersom du har en tidsfrist på under 2 timer, kan vi ikke garantere at ønsket hentetidspunkt blir oppfylt.

Skulle det mot formodning være en feil i beholdning, eller oppstå andre grunner for at du ikke kan kjøpe ønsket vare, vil du bli kontaktet av den aktuelle butikken.

Klikk & Hent gjelder kun varer som er tilgjengelig i våre fysiske butikker og ikke nettvarer som kun er tilgjengelig på nett.

For avbestilling eller spørsmål rundt din Klikk & Hent bestilling ber vi deg kontakte butikken du har oppgitt at du vil hente varene i.

Kontaktinformasjon til hver butikk finner du her.

 

Spørsmål og svar

Når kan jeg hente varen min?
Bestillingen må hentes innen 48 timer. Hvis varen ikke hentes kanselleres bestillingen.

Hva må jeg ha med når jeg henter varen?
Butikkpersonalet trenger ditt navn, mobilnummer eller referansenummer for å kunne finne riktig reservasjon.

Hvor i butikken kan jeg hente varene?
Snakk med personalet bak disken så hjelper de deg videre.

Koster det ekstra å reservere en vare?
Tjenesten er helt gratis. Du betaler kun for varen du velger å kjøpe.

Hvilke butikker har Klikk & Hent?
Du kan se hele listen her